piątek, 11 lutego 2011
Pamięci Jackie'go -to już dwa lata go nie ma...
Dzisiaj postaram się opisać, czym jest Ascendent w horoskopie, jakie jest znaczenie Ascendentu, skąd się bierze. Zanim zabrałem się do pisania tego artykułu, sprawdziłem co piszą o Ascendencie w sieci. Najbardziej podobała mi się definicja z wikipedii, pełna "strasznych" słów, i nie mniej "potwornych" wzorów.
W pisaniu tego bloga przyjąłem konwencję pisania w jak najprostszy sposób. Sam unikam trudnych naukowych terminów. Nie sądzę, żeby stosowanie wymyślnego nazewnictwa prowadziło do czegokolwiek mądrego. Na mojej alma mater na zwykły młotek mówiło się: "impulsownik kinematyczny o prowadniku trzonkowym" Ok, rozgadałem się, a miało być o Ascendencie.

Wielu ludzi przekreśla sens astrologii, mówiąc "A oni to jeszcze uważają, że Słońce się kręci wokół Ziemi" To wszystko zależy od miejsca w którym się znajdujemy, od relatywności ruchów. Nikt nie będzie wyśmiewał Australijczyków z tego powodu, że kiedy u nas jest południe, oni uważają, że jest środek nocy.
Z tego samego powodu, dla mnie osobiście, z mojego fotela, świat wygląda tak, że to Słońce kręci się wokół mnie. Dla mnie, mój wygodny fotel jest absolutnym centrum mojego świata. To centrum dla mnie, zawsze jest tam gdzie się znajduję. I tak jest u każdego. Każdy z nas ma swój świat, a jego centrum znajduje się tam, gdzie akurat się znajduje. Z mojego punktu widzenia, np z drzewa, na którym się letnią porą wygrzewam widać horyzont. A skoro widać horyzont, to znaczyć może tylko tyle, że Ziemia jest płaska.
Oczywiście biorąc zagadnienie globalnie jest to fałszywa teza, ale w naszym prywatnym świecie, oceniając to z drzewa na którym siedzimy, Ziemia jest płaska, a słońce wędruje po nieboskłonie wokół nas. To my dla nas samych jesteśmy centrum wszechświata. Skoro mamy horyzont, możemy określić gdzie wschodzi Słońce, gdzie zachodzi, gdzie mamy północ, a gdzie południe. Jeśli określimy miejsce wschodu słońca z naszego drzewa, będzie to nic innego niż Ascendent. Miejsce zachodu Słońca będzie nosiło nazwę descendent. Horoskop natalny (urodzeniowy) jest fotografią nieba w chwili naszego urodzenia.
Położenie na nieboskłonie Słońca, zależy od godziny i miejsca urodzenia. Jeśli urodziliśmy się o wschodzie Słońca, słońce będzie na wschodzie, czyli mówiąc językiem astrologicznym, będzie na ascendencie. Jeśli urodziliśmy się w południe, na równiku, słońce będzie stało w zenicie, jeśli o północy, słońce będzie naprzeciw zenitu, czyli w nadirze. A więc położenie wszystkich planet wzgledem naszej płaskiej ziemi będzie zależeć od godizny, tak jak zależy od pory dnia położenie słońca. Mam nadzieję, że przybliżyłem fizycznie, czym jest ascendent w horoskopie.
Astrologicznie rzecz ujmując, linia Ascendent - Descendent  jest bardzo ważna. Wg tej lini powstaje podział naszego horoskopu na tzw. domy horoskopu. Domy horoskopu odpowiadają obszarom znaczeniowym naszego życia, dom pierwszy - Ja, ja jestem, świadomość siebie, dom drugi- ja mam, ja posiadam itd itd.
Ascendent jest szczytem pierwszego domu, jest kwintesencją naszego istnienia. Stąd astrologicznie Ascendent jest tak ważny. Odpowiada za to jak wyglądamy, za maszą osobowość, za to jak nas postrzegają inni i to bez względu na jakie zodiakalne paliwo jesteśmy napędzani. O tym pisałem w już artykule:astrologiczna polityka zodiakalna.
Punkt ten opisuje wrażenie jakie wywieramy na innych, a nawet unikalny nastrój chwili podczas naszego urodzenia. Coś w stylu, jaka zodiakalna pogoda wtedy panowała. Pisałem już o tym, że zbyt duzo wagi często jest przywiązywane do pozycji Słońca, czyli w jakim znaku było ono w chwili narodzin. Tego nie można tak upraszczać, nie ma tylko 12 typów ludzi. Moje baczne obserwacje wskazują, że w wieku dojrzałym, osobowość człowieka zależy bardziej od położenia Ascendentu.
Ten zależny od godziny i miejsca położenia parametr jest chyba kluczowy w ocenie partnerstwa. O tym napewno będę jeszcze wielokrotnie pisał.
Położenie Ascendentu i Descendentu w horoskopie (descendent lezy na szczycie 7 domu, domu związków)determinuje partnerstwo. Jeśli mamy opozycję ascendentów partnerów, znaczy że nasz ascendent przebywa w domu związków partnera i odwrotnie. wskazuje to zawsze na silny związek dwóch osób. Nie jest to warunek konieczny, konieczne jest wsparcie pozostałych członków zodiakalnego zwierzyńca. Jak policzyć gdzie mamy połozony Ascendent? Nie będę Was zamęczał wzorami nie do zapamiętania. Skorzystajcie z kalkulatora astrologicznego położenia Ascendentu: Kalkulator Ascendentu
Mądrość na wieczór:
Prochy bierzesz, w proch się obrócisz

2 komentarze:

Wróżenie24.com pisze...

Korzystałam z kalkulatora , dziekuje bardzo!

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Ten kalkulator określa mój ascendent w wadze, ale na
http: //www.astro.com/cgi/ade.cgi?ract=xx687474703a2f2f7777772e617374726f2e636f6d2f6367692f63686172742e6367693f72733d333b627479703d773267773b6e686f723d31&lang=e&rs=3&btyp=w2gw&nho2=1
wychodzi mi byk. Czy to przez godzinę urodzenia?

Obserwatorzy

Fotki

Fotografie umieszczone w postach są mojego autorstwa. Jeśli podobają Ci się, to bardzo mi miło. Jeśli chciałbyś, chciałabyś je gdzieś opublikować, wykorzystać poprostu napisz do mnie. Niniejszy blog absolutnie nie jest platformą sprzedaży tych zdjęć, ale jeśli poczujesz nieodpartą potrzebę wykorzystania ich, za miskę mleka lub jakiś barter napewno wyrażę zgodę. Posiadam w pełni profesjonalne rozdzielczości tych zdjęć, do wykorzystania również w poligrafi. Fotki nie były jak dotąd publikowane. Ale jak znajdę fotki w sieci, użyte bez mojej zgody i podania źródła, sierść się posypie :) Będzie mi miło jeśli użyjesz ich jako tapety swojego pulpitu i miło mnie przy tym wspomnisz, ale publikacje to sam, sama rozumiesz, że to inna inszość
Czarny Kot - autor fotek

Moja lista blogów

Czytano