wtorek, 15 lutego 2011
W moim ogrodzie - róże pod płotem
W dzisiejszym wpisie postaram się przybliżyć czym jest pojęcie domów horoskopu. Pisałem już, że planety to nasi aktorzy. To w jakich znakach zodiaku się znajdują decyduje jak swoje role grają. Dzisiaj postaram się przybliżyć astrologiczne pojęcie domów horoskopu. Linia horoskopu Ascendent-descendent o której pisałem we wskazanym linku, dzieli nasz horoskop na dwie części, tą ponad horyzontem i pod horyzontem. Ascendent descendent to linia wschód zachód. Kolejną osią horoskopu jest linia północ południe, czyli w horoskopie linia immum coeli (północ) Medium coeli (południe) Innymi słowy jest to linia zenit – nadir. W ten sposób podzieliliśmy już nasz horoskop na 4 części. Jeśli podzielimy każdą z tych ćwiartek horoskopu na kolejne 3 części otrzymamy system 12 tzw domów horoskopu. O ile oś horoskopu Ascendent descendent jest jednoznacznie definiowana w astrologii, o tyle linia medium Coeli, Immum Coeli już tak jednoznaczna nie jest i zależy z jakiego systemu domów korzystamy. Jednak dla nas ważniejszą sprawą jest scena zdarzeń, czyli jakiego obszaru naszego życia, każdy z kolejnych domów dotyka.
Poruszając się od ascendentu mamy pierwszy dom. Szczytem pierwszego domu, czyli początkiem jest Ascendent. Symbolicznie ma się to tak
Znaczenie domów horoskopu:

Dom I

Dom pierwszy odpowiada za świadomość siebie, za nasze istnienie. Słowem kluczowym jest słowo JA. Inicjujący, entuzjastyczny, przewodzący. Reprezentuje ciało fizyczne (jak wyglądamy), typ urody, jak nas postrzegają inni. Dom pierwszy odpowiada za nasze podejście do życia. światopogląd, sposób realizacji zadań stawianych nam przez los. Mówi o wczesnym dzieciństwie, mówi o wszelkich początkach. Możemy to porównać z porami dnia, kiedy się budzimy, pierwsza myśl, gdzie ja jestem, jak się nazywam i co ja tutaj robię. Pierwszy dom znaczeniowo jest bardzo bliski Ascendentowi, odpowiada znakowi Barana

Dom II

Jak już zorientujemy się kim jesteśmy, zainicjujemy jakieś działania, naturalnym wydaje się zadanie sobie pytania, jakie ku temu posiadamy środki i jakimi zasadami będziemy się kierować. Dom pierwszy to JA, dom drugi to co posiadam? Drugi dom horoskopu ukazuje stan posiadania, zyski i straty poprzez własne działania. Wskazuje na wewnętrzne zdolności uzyskiwania dóbr materialnych. Pokazuje źródła dochodów. Ale drugi dom, to również nasz system wartości i zasad, którymi kierujemy się w życiu. Dom II to tom stabilizujący, konkretyzujący, wytwarzający to, co zostało zainicjowane w domu I. II domowi odpowiada znak zodiaku Byk

Dom III

Jak już wiemy kim jesteśmy, co posiadamy, warto byłoby o tym pogadać. To właśnie za wszelkie formy komunikacji odpowiada wiążący się z zodiakalnym znakiem Bliźniąt dom trzeci. Dom trzeci to próba wychylenia się z własnego podwórka. Pokazuje otoczenie w jakim żyjemy. Pokazuje nasze rodzeństwo, wszelkie formy komunikowania się z ludźmi. Dom trzeci to również komunikacja w kontekście krótkich podróży (czasowo krótkich, jeśli podróżujemy samolotem, odległości pokonywane w krótkim czasie są znaczne). Trzeci dom to również inteligencja i zdolności uczenia się, zdolności przystosowawcze. Otwartość na nowe pomysły.
Dom trzeci jest: komunikujący, intelektualny, adaptujący

Dom IV

Idąc dalej w naszym rozwoju, jak już wiemy kim jesteśmy (dom I), co posiadamy (dom II), pogadaliśmy (dom III) warto pomyśleć o rodzinie (dom IV). Czwarty dom to sprawy rodzinne. Pokazuje korzenie, ród, dom rodzinny, Pokazuje jedno z naszych rodziców. Ale IV dom to nie tylko przeszłość, pokazuje dom jaki sami zakładamy. Dom IV pokazuje nieruchomości jakie posiadamy.  O ile pierwszy dom był inicjatorem, o tyle dom IV pokazuje zakończenie wszelkich spraw, ostateczne rozwiązania. Pokazuje sławę lub jej brak po naszej śmierci.  Słowem kluczowym jest Czuję,. Znak odpowiedzialny Rak. Dom emocjonalny i ochraniający.

Dom V

Po doświadczeniach pierwszych trzech domów, zakończonych na rodzinie w domu IV, czas na potomstwo, czyli dom V. Piąty dom pokazuje nasze dzieci, sprawy miłosne, romanse, przyjemności, zabawy. Piąty dom to również dom twórczości i zdolności artystycznych. Należy tutaj nadmienić, że V dom, to dom miłości dawanej.
Jak można zauważyć dom piąty odpowiada za dość dużą ilość zagadnień, pozornie nie związanych ze sobą. Pozornie, bo jak się nieszczęśliwie zakochasz to co robisz? Albo idziesz w tango, czyli zabawa, albo oddajesz się poezji, czyli działania twórcze. Dom piąty to również władza. Znakiem odpowiedzialnym jest Lew. Dom V jes stabilizujący, entuzjastyczny, nadzorujący. Słowo kluczowe tworzę

Dom VI

Po zabawie czas na pracę (nigdy odwrotnie) Dom szósty pokazuje naszą pracę, zdrowie. Pokazuje nasze przyzwyczajenia. Należy zaznaczyć, że dom szósty to miejsce gdzie trzeba się narobić. To dom pracy nie kariery. Rodzinnie dom VI reprezentuje wujków i ciotki. Wskazuje na zdolność przystosowania się do warunków w jakich się pracuje. Jeśli znajdzie się tam Saturn, planeta ograniczeń, to lekko nie ma. Słowem kluczowym jest analizuję, przetwarzam, poprawiam.
Dom szósty jest adaptujący, konkretyzujący, oceniający. Planeta opiekuńcza Merkury, Znak odpowiedzialny Panna.

Dom VII

Dom siódmy to dom opozycyjny do domu pierwszego JA. Dom siódmy to MY. Podstawowa scena zdarzeń tego domu to wszelkiego typu związki i relacje międzyludzkie. Pierwsze 6 domów było domami doświadczeń indywidualnych. Ja jestem, ja mam, ja się komunikuję… Dom siódmy to pierwszy dom społecznynają się te domy od MY.
Dom siódmy to nie tylko związki małżeńskie. To wszelkiego typu związki: biznesowe, odpowiedzialność publiczną, kontrakty, również rozwody.
Dom VII to również dom otwartych wrogów. Dom ten jako opozycyjny do domu pierwszego, który ukazywał nasze mocne strony, dom siódmy wskazuje na strony słabsze. te które są potrzebne do harmonijnego życia ze społeczeństwem. Dom siódmy pokazuje naszą drugą połowę, czyli współmałżonka, ilość tych związków. Rodzinnie wskazuje na dziadków. Słowem kluczowym jest: porównuję. Dom VII jest inicjujący, intelektualny, towarzyszący. Znak odpowiedzialny Waga, planeta patronująca Wenus.

Dom VIII

Najkrócej mówiąc, dom seksu, śmierci, regeneracji. Wszelkich najbardziej intensywnych przeżyć w życiu. Słowem kluczowym jest: pożądam. Oprócz wspomnianych płaszczyzn wskazuje na legaty, spadki, ubezpieczenia, kredyty, pieniądze należące do innych. Na wsparcie finansowe, moralne, duchowe pochodzące od innych.
Ponieważ jest to dom wszelkiego hardcore’u to również dom sekretów, dom zdrady, dom operacji chirurgicznych, wszelkich ostrych cięć.  Władcą domu ósmego jest skorpion, planeta odpowiedzialna Pluton. Dom stabilizujący, emocjonalny, rozpoznający.

Dom IX

Dom aspiracji i dalekich podróży. Dom dziewiąty wskazuje na nasz wyższy poziom umysłowy. Filozofia, wyższe wykształcenie, ideały, marzenia, wizje, religia to płaszczyzny dziewiątego domu.
Dom IX to dom dalekich podróży, emigracji, odpowiedzialny jest za cudzoziemców w naszym życiu. To również dom prawa. Samych wielkich spraw. Władcą jest Jowisz a ten niczego małego nie przynosi. Znak odpowiedzialny Strzelec. Słowem kluczowym jest postrzegam. Dom IX jest adaptujący, entuzjastyczny, uzasadniający.
Rodzinnie prezentuje teściów i wnuki.

Dom X

Dziesiąty dom to dom kariery. Dziesiąty dom pokazuje Twój zawód, reputację, twoje “ego” Pokazuje status społeczny, sławę. uznanie, ambicje. Aktywność publiczną, autorytety. Dom X pokazuje Twoje dokonania, pokazuje jak świat ocenia to czego dokonaliśmy. Pisałem że czwarty dom pokazuje jednego z rodzicó. Drugiego reprezentuje właśnie X dom. Słowo kluczowe: stosuję. Dom X jest inicjujący, konkretyzujący, organizujący. Znak odpowiedzialny Koziorożec. Planeta patronacka: Saturn.

Dom XI

Dom związków grupowych, dom przyjaciół, dom miłości otrzymywanej. (domem miłości dawanej był opozycyjny dom V). Jedenasty dom, to dom przyjaciół, pokazuje nasze zdolności do przyjaźni. Dom ten pokazuje również, to do czego zmierzamy w życiu, nasze cele. Pokazuje nasze zainteresowania, cele życiowe. Bardzo ciekawy dom. Ponieważ władcą jest szalony Wodni, patronem Uran, jest to dom wszelkich zdażeń nieprzewidzianych, również tych, pozostających poza kontrolą. Coś w stylu: chwila nieuwagi i znów sukces. Rodzinnie jest to dom pasierbów, dzieci adoptowanych. Słowem kluczowym jest Wiem.
Dom jest stabilizujący, intelektualny, usprawniający.

Dom XII

Są dwa domy horoskopu, które są odpowiedzialne za rubrykę inne. To dom VIII i dom XII. Jednak dom VIII wskazuje tajemnice, tajemnice z tej ziemi, a dom XII wszelkie sprawy nie z tej ziemi. Dom XII pokazuje rozwój duchowy. Pokazuje nieznane lub ukryte talenty, siły i pragnienia. Dom XII to dom cierpienia, odosobnienia, izolacji, działalności poza sceną. To dom ukrytych wrogów. Dom wszystkiego czego nie widać. Dom intuicji, wyższej świadomości.. Wskazuje na ukryte zagrożenia
Dom pokazuje nasze sumienie i zdolność współczucia innym i niesieniu im pomocy. Dom głebokich medytacji, dom duchowych długów do spłacenia.

Mądrość na wieczór:
Podstawową przyczyną rozwodów są… śluby

7 komentarze:

ryby1973 pisze...

W dawnych czasach na dworach królewskich stawiano horoskop urodzinowy dziecku, które miało wstąpić na tron, było ważne dla dynastii lub istotne z innych względów. Wielcy wodzowie oraz monarchowie także udawali się do astrologów po swoje horoskopy, dzięki którym pragnęli dowiedzieć się, czy w los zamierza im sprzyjać podczas rządów, wojny lub pojedynku na śmierć i życie. Horoskopy były więc ważne, potężne i tajemnicze, choć dziś uważa się je często za niegroźną zabawę. Warto jednak sięgnąć do korzeni – horoskop nigdy wcześniej nie był zabawką i nie powinien nią być. Jeśli chcesz otrzymać autentyczny horoskop urodzeniowy, zgłoś się do wróżki lub skontaktuj z profesjonalistką, która z nami współpracuje – horoskopy w prasie kolorowej mogą, ale zwykle nie mają nic wspólnego z prawdą.

treść Wrozenie24.com

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Nie jestem astrologiem ale w ostatnich latach troche interesuje się takimi dziwnymi sprawami :) i mam deczko pojęcia o zodiaku. Mam też troche lat więcej ;). Chciałabym jednak (może z ciekawości a może uzupełnienia)poznać i porównać jak sie moje doświadczenia wpisują w horoskopowy hologram. Brak mi jednak szeszego obeznania i ciągle mam problem jak go ugryźć ;)
Mam trochę planet w IV domu. Czy to znaczy, że sprawy życiowe kręcą się wokół mojego domu li tylko? Wenus z Marsem tworzą ścisłą koniunkcję a dołącza do nich Jowisz w 5 stopniowej odległości o Węźle Pólnocnym nie wspominając, który jest w ścisłej koniunkcji z Marsem i Wenus. W IV domu jest też Słońce ale bez koniunkcji z nimi. IV dom to Wodnik (Słońce) i Ryby (Wenus, Mars i Jowisz oraz Węzeł półn.). Jak to połączyć z ascendentalnym Skorpionem i Plutonem na MC? Faktem jest, że przeprowadzałam się ze 12 razy. Pisałes, że to sprawka Marsa w IV domu? (wiem, wiem, że to nie planety tylko ta psychika jako zwierciadło na niebie ;))Mama chciała żebym została zakonnicą a ja chciałam malować i zostać artystą. Nie zostałam ani jednym ani drugim ;( Wyszłam za mąż i zajęłam się wychowaniem dzieci itd. Wygląda, że IV dom zwyciężył?...ale co dalej?..jakie atury mam jeszcze do wykorzystania?.....Kalina

czarny kot pisze...

IV dom to również rodzaj wrażliwości, oscylujacej wokół znaku raka, wielokrotnie taka osoba wraca w przeszłość.
IV dom to również dom ostatecznych zakończeń.
IV dom to rodzina.
W pierwszym domu dowiadujemy się kim jesteśmy, w drugim jak już wiemy kim jesteśmy, ustalamy zasady i zastanawiamy się co mamy, w trzecim poznajemy otoczenie, komunikujemy się, poznajemy.. między innymi po to, żeby założyć rodzinę. To dom raka, pierwszy wodny dom, a więc pierwszy dom emocjonalny, gdzie moim zdaniem emocje są najważniejsze, podobnie jak w pierwszym domu ogień marsa gra pierwsze skrzypce. Podstawą naszej budowy są światła, czyli relacja i położenie słońca i księżyca.
Nie upierałbym się, że 4 dom, to zwiazany jest tylko z domem. To jeden sposób sygnifikacji tego domu, ale moim zdaniem najwazniejszy jest tam spokój emocjonalny, wogóle same emocje

Anonimowy pisze...

To jeszcze raz ja...Kalina. Znowu te domy :) O IV domu napisałam powyżej...a co z ósmym ? VIII dom = wierzchołek w Bliźniętach a potem Rak. W Raku Księżyc i Uran w 4 stopniowej koniunkcji. Dziedziczyć nie było czego. Najbardziej pomocnymi osobami, już w dorosłym życiu było moje rodzeństwo i moje dzieci (Merkury w III domu (Wodnika) w koniunkcji z Ceres?). Obie planety..Uran i Księżyc w kwadraturze do Saturna w Wadze w XI domu ;(. Pozostaje jeszcze dom XII gdzie usadowił sie Neptun władca Ryb i tych planet z Ryb...Jak to wszystko połączyć?

Anonimowy pisze...

OOOO..pisząc to zorientowałam się, że ...wierzchołki IV, VIII i XII domu leżą w znakach powietrznych a same planety w tych domach znajdują się w znakach wodnych...a to ciekawe.. Jedynie pluton na MC jest w ogniu....hmm....jak to zinterpretować? woda kontra powietrze..Kalina

Anonimowy pisze...

A ja mam Wenus i Jowisza w XII-tym domu, w koniunkcji a ascendentem i bardzo chciałam wiedzieć co to oznacza. Czy czeka mnie coś niezwykłego? Bo nie jest to zapewne zwykły układ.

Anonimowy pisze...

" ..Kalina
26 listopada 2012 21:47
Anonimowy pisze...

A ja mam Wenus i Jowisza w XII-tym domu, w koniunkcji a ascendentem i bardzo chciałam wiedzieć co to oznacza. Czy czeka mnie coś niezwykłego? Bo nie jest to zapewne zwykły układ."
Pewnie będziesz siedziała w jakiejś dziurze i z tego siedzenia będziesz zadowolona.Podejrzewam też że dobrze wyglądasz.No chyba że są nieharmonijne aspekty do tej konfiguracji.
ryby1973 napisz coś o Sobie

Obserwatorzy

Fotki

Fotografie umieszczone w postach są mojego autorstwa. Jeśli podobają Ci się, to bardzo mi miło. Jeśli chciałbyś, chciałabyś je gdzieś opublikować, wykorzystać poprostu napisz do mnie. Niniejszy blog absolutnie nie jest platformą sprzedaży tych zdjęć, ale jeśli poczujesz nieodpartą potrzebę wykorzystania ich, za miskę mleka lub jakiś barter napewno wyrażę zgodę. Posiadam w pełni profesjonalne rozdzielczości tych zdjęć, do wykorzystania również w poligrafi. Fotki nie były jak dotąd publikowane. Ale jak znajdę fotki w sieci, użyte bez mojej zgody i podania źródła, sierść się posypie :) Będzie mi miło jeśli użyjesz ich jako tapety swojego pulpitu i miło mnie przy tym wspomnisz, ale publikacje to sam, sama rozumiesz, że to inna inszość
Czarny Kot - autor fotek

Moja lista blogów

Czytano